Sufi Quotes

do u realize , i spent much on IG ,wechat , and facebook than this blog? 凸(¬‿¬)凸 . peace

Friday 6 May 2016

lelaki dan hutang nya

''Zarith... aku ada benda nak bincang'' dipegangnya lengan baju aku
''apa ....'' aku dah tergoyang-goyang badan sambil buat muka xde perasaan

''aku dah ptus dengan pakwe aku , tpi mcmna aku nak suruh dia bayar hutang dia kat aku ??''
muka nya jernih je , tapi suara garang berbaur perli tu berselang seli . Ah sudah masalh dia ni , aku tak mampu sangat nak tolong

''Berapa ringgit diaa pinjam , kalau sikit ..halal je la'' cadang aku
''hmm 4 ribu...'' aku termanggu , terdiam ...bukan sebab jumlah yang kawan aku bg pinjam ni ataupun kebongokkan dia memberi pinjam hampir almost 4 ribu , sebab aku pun dalam situasi yang sama.

''selama 6 tahun kapel ngn dia , total dia hutang dengan aku 4 ribu...'' muka nya masih memandang , dan aku blur gitu je sambil angkat bahu...

''kau boleh peras ugut dia? ala garang garang je ngn ex au tu , kasar sikit bhasa'' tu je aku mampu cadangkan.

Dari sekolah , sifat kedekut aku ditanam , malah aku Anti Lelaki yang meminjam duit perempuan.Bagi aku mereka ni spesis paling hina , paling xpatut buat suami. Nah lepas 4 tahun , semua tu berubah , xdelah setinggi 4 k , namun menjangkau ribu lah .
Bukan sebab aku ni lemah dalam cinta atau pun bangang , tak pun...jujur aku ckp...aq la insan pling berkira dan pling kedekut nak mampus.

Satu benda aku belajar pasal diri aku ialah , aku boleh membaca masa depan mereka dgn sifat mereka. Aku percaya 98% dia ada good future nanti , tapi perlu di tekan sampai lah berjaya , bagi aku
duit boleh dicari sebenarnya , tak pelah, aku sangka baik, aku susah nanti dia ada tolong , tapi aq tak tahu mana silap aku , aku dan dia dalam keadaan sesak jugak pada msa yg sama . pertama kali jugak la aku tahan nafsu makan huahahah.

Kesabaran wanita diuji saat lelaki tiada apa2
keutuhan lelaki diuji saat dia mempunyai segalanya..

Pepatah ni , ada betulnya ...tapi aku pilih untuk percayakan dia . kalau dia dah senang , time tu aq mintak la hutang aq balik... dh setel hutang , kalau dia buat perangai , aku biarkan je... nanti jatuh cari aku , aku sarkastic psyco je balik .

Bagi lelaki diluar sana , kuat kan diri saat anda dalam kesusahan .ingati dan hargai org yg allah singgahkan untuk peneman kau . Kekal atau sementara , ada hikmah nya...
sok lusa dah senang , percayalah ..kau buat taik dgn xsengaja, jgn hraplah aku dapat hidup dgn bahagia -3-

haih ekonomi makin teruk .....
bila PM kita nak berganti ......
xoxo zss

No comments:

I love art