Sufi Quotes

do u realize , i spent much on IG ,wechat , and facebook than this blog? 凸(¬‿¬)凸 . peace

Thursday 29 October 2015

Summary (ii)


























Gambar 6 tahun lepas (apasal mcm hiba semacam )
SMK TUN DR ISMAIL .

Jujur la aku cakap ea , aku zaman SMK ni , zaman paling anti amik gambar , mana2 kamera dihalakan kat aku , terus aku tutup muka or pusing ke arah lain , ada beberapa keping je pic aku .
Yela zaman ni i gelap , sakai , nerd , tomboy sikit , kasar , dan paling penting aku x mik kisah lgsung pasal menjaga kecantikkan haha or produk2 yang best2 . aku pakai air wudhuk je , kah kah kah !

kau nampak je aku pakai tudung labuh , tapi sbenarnya style tudung aku , depan labuh ,belakang pendek , Motif ? entahlah dude ... apa punya perangai pelik aku ada dulu .
Tapi aku tak pernah kacau idup orang , hidup kau hidup kau...hidup aku hidup aku... kekeke
aku ni agak hyper aktif sikit , tak leh duduk diam . Sebab tu , orang label aku 'Gila Kuasa' , aku tak ingat sapa gelar aku gila kuasa , alah orang dengki ,peduli apa aku . Kau gi mam..
Aku pegang macam2 jawatan , ketua kelas , bendahari Kelab silat , Pengawas pusat sumber , Ajk dalam kelab PSS , dan aku tak ingat apa lagi aku pegang .

Aku selalu dikategorikan oleh cecikgu sebagai pelajar harapan sekolah , hmm Bukan nak rendah diri .
Masalahnya ,aku tak rasa aku ni pandai , aku pun kaki meniru  , Kaki kelentong dan kaki fake . Hidup ni kena bijak gaiz , kau tak cilik akal, kau tak hidup bro , kau merempat la mcam katak .
Sukan ? aku lari pun ,pancit selalu . kalau rentas desa..selalu nya aku memetik daun daun yang ditepi-tepi jalan sambil bergosing gebang tipu ngn kengkawan aku .haha
Nampak macam aku rajin datang kokurikulum , tu pun kalau tak dipaksa oleh kawan aku yang komanden kawad . Suruh aku tolong dia bagi arahan , aku bagi arahan pun lepas 5 minit .k rehat !!
hahaha

Zaman sekolah , aku tak bergaul sangat .Aku banyak kawan dengan budak kelas sains (aku budak sastera) , sebab utama , aku tak berkenan ngn perangai budak kelas sastera ,mostly la .. sebab
kaki buli , kaki ponteng , kaki tak guna dan terserlah lah ketidak ada masa depan dyorang . dan aku jenis tak suka menghabiskan masa dengan menjual badan or menjual mulut or jadi minah2 celak itam. Tapi seriously , aku adalah manusia sangat open minded time tu ,dan aku suka memerhati kelakuan2 manusia .

Kenangan paling ingat di zaman smk ialah .... ? hmm bila terpilih jadi pemenang lukisan poster terbaik , anugerah pelajar terbaik dan dipilih untuk mempromosi buku-buku baru library . xD
bapak sadis nya hdup aku ...
Yep aku ngaku aku agak gila kan perkara yang mampu buat orang kenal siapa aku . Malah aku sanggup join aktiviti teater , buat silat sembah , dn round satu sekolah cari student untuk join kawad (niat utama, nak jumpa crush dn nak show crush aku ni budak aktif)
mcm bebodo je aku ni .

Cinta ? hmm .. aku tak menafikan , kenangan cinta monyet serba sikit mewarnai hidup hina aku kat zaman SMK , but let it keep as a memori yang jauh aku kunci dalam hati dan tidak akan dibuka lagi ,walaupun dia datang balik , aku tak akan buka lagi. Aku pun banyak berterima kasih kat cinta monyet aku , sebab dia datang beri aku moment indah dan dia pergi beri satu ilmu yang aku sangat hargai dan juga side effect yang merosakkan diri aku . Tu yang , sampai sekarang , semua relationship aku ada , penyakit aku akan muncul, memang wajib la kot.... heeee penyakit tak percayakan orang dan selalu fikir negative .

kepada cikgu , maaf me nidakkan kata-kata cikgu , kesian cikgu , sanggup memindahkan aku ke kelas lain hanya semata nak memisahkan aku dan si katak ijau dan panggil aku ke pejabat kaunselor dan meletakkan most wanted kapel di tempat pertama dalam list . >.< .
kekeke

aaa itu jela kot , tak kan semua benda aku nak bgitau... hehe .
smile always and fight back ! xoxo zarith


No comments:

I love art