Sufi Quotes

do u realize , i spent much on IG ,wechat , and facebook than this blog? 凸(¬‿¬)凸 . peace

Saturday 6 February 2016

Journey as Intern

Sebulan lebih start as intern kat company RW kat ampang park .
hanya mampu kata , weyh aku memang xleh tahan la sia............
aku x tahan dah berdikari sengsorang. Yes , aku memang boleh hidup
tapi minda aku sekarang dah terlalu attach dengan family attention .
This because of ,when your start realize your family love and attention towards you..
you become really attach more with the what binding you .
But aku try gagahkan la diri , sebab ada mahluk asing cakap, aku xleh berdikari kalau terus mcm tu.
Come on la bro , aq pernah stay pahang untuk 3 bulan lebih , stay melaka 5 tahun and pernah jarang balik rumah . Kalau nak dikutkan history berdikari nya aku , aku pergi pahang excited gila , sampai lupa famili , dan xnak balik KG langsung wakaka... maybe tu sebab, zaman aku baru dapat bebas?
so dia up batak sikit . haha lol .
sekarang ni nth la... aq dh menginjak 22 dah , so leh pikir whether parents give us attention or not .

well kita tolak tepi dulu hal Home sick ni , apa aku tau ...kalau aq still nak kerja kat KL lepas habis belajar , at least aku kena kumpul 2 ribu dulu sebelum start kerja kalau nk survive kt KL .
Kos sara aku xdelah mahal sgt , cuma yang sakitnya aku sekarang . aku start dari zero..dengan baru abis sem,trus kena praktikal. Pinjam duit mak ayah bayar sewa rumah ,deposit , bil api..kos beli barang dapur.... ah sial , aku dah berkeruk kepala. Tu belum tambah kos pengangkutan , dan kos ter enjoy . Nasib baik kos enjoy aku xdelah habis duit .
So aku target abis je degree.. krja Mcd mcm biasa , kumpul duit nak hidup ... apply kerja kat mana2 la aku kenan dan hidup lah kau mcm pengemis.lol

Suasana kerja dalam company ? best yes best , lol one of my dream. Kerja dalam Ofis .Cuma sebab most of office mate adalah generasi X and Y. Aku lebih memilih jadi pasif , sebab aku berbeza gila .
diorang tak tau betapa banyaknya syaiton bertenggek kat kepala aku . Semua yang kenal aku kat ofis ,anggap aku si sofia yang lemah lembut dan pemalu hahahha puih. FAKE !!!!
Kerja aku best bila idea diterima , dia jadi tiba2 maki luhur dalam hati , bila sukati mulut kaw nk kutuk... eh shoot kepala kang
BUT the experience is like a gold , i learn the new environment .How they interact ,and how they deal.

Duk kat KL , manyak syiok loh ..duit mengalir bagaikan air terjun hahahahaha masuk macam hujan rintik rintik nk xnk turun. Kau caya tak , aku habiskan almost hidup aku dgn kerja n kerja n guling atas katil dan jadi manusia normal . No outing ngn geng , no makanan mewah and no diva life..huwaaaaaaa...hawau betul.. Xde duit punya pasal la. Brim kedekut , aku xnk bauc
har lahhhh...aku nak Brim! huwaaa
hahaha aq adalah keluar kdg2..tu pun orang ajak , yg rajin ajak pun miskin hina mcm aku . beberapa mggu ni pun , memang selalu lepak ngn dya . Yelah , kalau dulu payah gila nk jumpa , bila ada duit je turun... ni aku dh kt KL , rajin la gak dia jenguk..... dia pun dalam pemulihan diri >.< wakakakakaka

kdg2 org bercerita tentang life , aq dgr jer lah . sebab aku datang dari dunia berbeza.
haih
mcm2 life aq dgr

K lah , ti sambung taip . aku pemalas skang ni . wkakakak bye

No comments:

I love art